http://mucl.cz/hlaseni-zavad/d-18361 t-Type“ content=“text/html; charset=UTF-8″/>
Bezpečnost na silnici je z pohledu logiky nepochybně tím nejdůležitějším měřítkem, podle něhož bychom se všichni měli řídit. Jde přece o náš život a ten nelze nahradit a vyvážit ani penězi, ani majetkem. Ne vždy se tak ovšem podle toho chováme a nezodpovědných řidičů je mezi námi bohužel mnoho. Někteří zbytečně riskují, přeceňují svoje schopnosti, či technické možnosti řízeného vozu, neodhadnou situaci v jízdním pruhu, nepředvídají hrozící nebezpečí, ale také nevěnují pozornost důležitým „drobnostem“.
Autožárovka je skutečně maličkost, co se velikosti týče, pohodlně se vejde do dlaně a na první pohled je to jen kus vakuové baňky se žhavicím vláknem. Automobilový průmysl ji využívá mnoho let a nejde o žádnou moderní technologii srovnatelnou s elektromobilitou, či autonomním řízením. To je však velmi povrchní a zdánlivé posuzování, ve skutečnosti hraje tato „drobnost“ zásadní roli v tom, jak komfortně se za volantem budeme cítit, a s jakým pocitem bezpečí se budeme na silnici pohybovat.
Většina řidičů se zaměří u svého vozu na pohonnou jednotku – v jakém stavu je motor a provozní kapaliny, dále se zajímá o podvozek a pneumatiky, o brzdovou soustavu, případně o závady na karosérii. Světlomety se kontrolují zpravidla jen povrchně – zda žárovky svítí, anebo ne.
Na množství a barvě světla může záviset i váš život
Teplý odstín klasických halogenových autožárovek může řidiče dokonale po několika desítkách minut za volantem „uspat“ a mžourání při slabém osvitu zas může způsobit pozdní reakci na situaci v provozu. Docela „obyčejná“ změna barvy osvětlení má velmi významný vliv na způsob jízdy, což může vyústit i v nebezpečné situace. Většinu dopravních nehod totiž nezpůsobují technické závady na vozidle, ale tzv. lidský faktor – chyby řidičů, a právě osvětlení při noční jízdě má na tyto události značný vliv. Zkuste se poohlédnout po nějakém modelu žárovek „vyšší třídy“ s chladnějším odstínem světla, např. Osram Cool Blue, anebo Night Breaker.